אוזניות Sony INZONE H9 במבחן

אוזניות Sony INZONE H9 במבחן

אם יש חוש שרובינו משקיעים בו אינסוף כספים, הרי הוא השמיעה. עם זאת, בכל הנוגע למחשב, אנו מנסים לשפר את חווית השימוש באמצעות מיקוד בשיפור היבטים גראפיים כגון כרטיס מסך חדש או מסך משודרג, ושוכחים שלאיכות השמע ערך מוסף עליון. רוצה לומר שלמרות שהתמונה מדהימה, אם הסאונד צורם והמיקרופון לא מתפקד כנדרש במשחק עם חברים ברשת, ההנאה תיפגם משמעותית. בנוסף, במשחקים עם חברים, לתקשורת ערך מוסף רב, ונחיתות שלה עשויה לפגום בחווית המשחק ללא היכר.

מהבחינה הזו, לגיימרים ואודיופילים יש מכנה משותף עיקרי: שלאוזניות שלהם יהיה סאונד יוצא מהכלל. האודיופילים ישאפו לסאונד איכותי כדי ליהנות ממוזיקה, והגיימרים יחפשו אותו כדי ליהנות ממשחק סוחף לאורך שעות מרובות.

Wired or Wireless?

כפי שחלק מהגיימרים לא יוותרו על אוזניות חוטיות, קיימים אחרים יעדיפו את הניידות וההימנעות מחוטים שמאפשרות האוזניות האלחוטיות. שני הצדדים ינמקו את החלטתם בכך שבחירתם תורמת לחוויית המשחק שלהם ולניצחון במשחקים, אבל לשניהם יתרונות וחסרונות:

אם תשאלו את חובבי האוזניות החוטיות, הם יספרו לכם שהם מאוהבים בשימוש הפשוט, הצליל האיכותי, ההימנעות מהטענתם, והמחיר המשתלם יותר בהשוואה לאלחוטיות.

הטיעונים הללו החזיקו יפה עד לשנים האחרונות, בהם הוטמעה טכנולוגיית ה- 2.4 ג'יגה הרץ, נפתרו בעיות האמינות והדיליי, הניתוקים וההפרעות, מהן סבלו האוזניות האלחוטיות שעבדו עם פרוטוקול בלוטות' מיושן. בנוסף לכך, התארך משך השימוש בין הטעינות ומחירים ירדו, מה שהביא להיפוך מגמה ולפופולריות גואה לאוזניות האלחוטיות.

Sony

סוני היא שחקנית ותיקה בעולם האוזניות. כבר שנים היא מייצרת אוזניות שמדורגות כטובות ביותר בשוק, אז מדוע שלא לקחת את כל הטוב הזה ולהטמיע אותו גם באוזניות לגיימרים? אם עד לאחרונה הכרנו את מותג ה-Pulse כמזוהה עם אוזניות הגיימרים של סוני, לפני מספר חודשים ביצעה היצרנית היפנית מיתוג מחדש, ובחודש יולי האחרון הכריזה על השקתו של המותג החדש INZONE שיציע אוזניות גיימינג וצגי מחשב מתקדמים למחשבי גיימרים ולקונסולות. בין המוצרים הוכרז ה- INZONE H9 שתומך גם בטכנולוגיית האודיו Tempest 3D שמוטמעת ב-PS5 כדי לייצר סאונד סוחף. הוא כמובן מתאים גם למחשב, וכולל אפליקציית INZONE למחשב, שמאפשרת ליצור פרופיליי סאונד ולהתאים אותם.

INZONE H9

ה-H9 מהווה דגם-העל של אוזניות הגיימרים של סוני. מתחת ממוקמות ה-INZONE H7 Wireless, וה-H3 ולכן רציתי לקבלן לסקירה ולהתרשם מהאיכות שלהם בהשוואה לדגמי העל המתחרים בקטגוריה.

באריזה

  • אוזניות
  • כבל טעינה USB-A to USB-C
  • משדר USB אלחוטי

עיצוב

קו אוזניות ה-INZONE כולל עיצוב מעוגל דומה בעיצובו לזה של ה-WH-1000XM5 שסקרתי כאן לאחרונה. מבחינת כיסויי האוזניים המעוגלים והצירים, אני מוצא הרבה קווי דמיון.

ה-H9 מעוצבות באופן דומה לדגמים נוספים בסדרת ה- INZONE: הן בגימור לבן בלבד, שמזכיר את PS5. למרות זאת, החלק הפנימי בקשת והספוגיות לאוזניים בצבע שחור קונטרסטי. מבחינת עיצוב הם מזכירים מאד את ה-H7 . יש להם תאורת לד שזוהרת בצבע לבן כשמחוברים למחשב בתדר 2.4 ג'יגה הרץ Wi-Fi, ובצבע כחול כשמחוברים בבלוטות'. אחיזה בהם מקנה הרגשה שאיכות הבנייה שלהם טובה מאד. הצירים שלהם מרגישים חזקים וריפוד הדמוי עור של הכיסוי לאוזן נראה שיחזיקו לאורך זמן. למרות זאת, כדאי לשים לב שהם עשויים בעיקר פלסטיק. למרות שהפלסטיק מרגיש מעט דק, האוזניות נוחות.

אלו אוזניות לא קטנות. אם תניחו אותם פרוסות על השולחן, הם יתפסו מקום רב. הם גם לא מתקבלות עם נרתיק נשיאה עימם.

למרות המראה הנפחי שלהם, ה-INZONE H9 קלות משקל. שמתי אותן על הראש וחשתי שהם נוחים מאד. הם שוקלים כ- 320 גרם, ומשכך קלים יחסית על הראש, והריפוד על כיסוי האוזניים עשוי חומר במרקם דמוי עור רך ונעים. הריפוד בחלקה התחתון של קשת האוזניה נעים למדי. ניתן לכוון את גובה האוזניות למגוון גדלי ראש.

הן מרגישות יציבות על הראש, בזכות הכיסויים לאוזן שנאחזים חזק בראש. עם זאת, הם עדיין יכולים לזוז במידה ועושים תנועות ראש חדות במהלך המשחק.

שליטה

השליטה ב-H9 מבוצעת באמצעות לחצנים פיזיים בשני הצדדים.

באוזניה שמאל נמצא:

  • לחצן ביטול הרעשים ANC: מאפשר הפעלה, ביטול ANC, או מעבר למצב Ambiance שמאפשר להקשיב לקולות שמסביבנו
  • חוגת השמע שכדי לדעת שהגענו למקסימום או המינימום, נשמע צפצוף. בנוסף, ניתן לקפל את המיקרופון כדי להשתיק אותו

באוזניה ימין:

  • לחצן שליטה ביחס השמע שבין צ'ט עם חברים לבין קולות המשחק

  • לחצן צימוד לבלוטות': מאפשר גם ניתוק שיחות טלפון ודילוג בין שירים, בהתאם למספר הלחיצות עליו

  • לחצן הפעלה וכיבוי האוזניות

סאונד

לאחר שימוש אינטנסיבי ב-H9, ניתן לסכם שחתימת הסאונד שלהם חמה באופן שמתאים לאפקטים קוליים במהלך משחקים. דיאלוגים נשמעים ברורים, וניתן לעדכן אותם באמצעות האקולייזר בתוכנה הנלווית של סוני.

כדאי לשים לב שהסאונד שלהם נשמע באופן שונה מהותית במידה ומחברים אותם דרך בלוטות' או דונגל Wi-Fi אלחוטי. הסאונד דרך חיבור הבלוטות' חסר את העומק שבצליל. אותם מקורות ישמעו צלול ורחב יותר במידה ומאזינים דרך חיבור Wi-Fi באמצעות הדונגל. ההבדל בולט מאד כשמאזינים למוזיקה מכיוון שצלילי באסים ישמעו עמוקים או רדודים, בהתאם לאופן החיבור.

ניכר שהדרייברים מספקים שחזור קולות באס ומיד טובים, אבל עלולים להתקשות במקצת עם טרבל מדויק.

המיקרופון איכותי, ומספק את הנדרש לגיימרים. הוא מנחית רעשים בתדר נמוך, כך שקולות אדם נקלטים באופן חזק וברור. עם זאת, כדאי לתאם ציפיות, כי כמובן שאין המדובר במיקרופון לשדרים, אבל לצ'טים, שיחות עבודה וכדומה, הוא יספק את הסחורה.

360 Spatial Sound

ה-H9 תומכים בטכנולוגיית הסאונד המרחבי 360 הייחודית לסוני. באמצעות טכנולוגיה זו נלקחות תמונות של צורת האוזן הייחודית שלכם ונוצר פרופיל שמע ייחודי כדי שתהנו מצליל סוחף. לאחר שתגדירו אותו, תוכלו להפעיל או לבטל תכונה זו. כדי להתאים הסאונד באופן ספציפי אליכם, יש להשתמש באפליקציית Sony 360 Spatial Sound Personalizer בסמארטפון שלכם. לאחר שהפעלתי וביטלתי את התכונה, ניכר היה שההבדל לא היה דרמתי.

ה-H9 תואמות גם ל-3D Audio של PS5, שנמצא בדף 'הגדרות'. בהתנסות עימה, מצאתי שתכונה זו מוסיפה עומק וכיווניות לאפקטים קוליים כמו צעדים וקולות שנשמעים במשחקים.

ביטול רעשים

ה- H9 מבטלים רעשים טוב מאד. ביטול הרעשים האקטיבי (ANC) שלהם גורם לחסימת רעשי רקע באופן משמעותי אולם לא מוחלט. הם מסוגלים לבטל רעשי רקע כגון דיבור אדם, קולות מונוטוניים של מאווררים ומכונית מונעת בקול קבוע. עם זאת, רעשים דינאמיים, כגון מכוניות נוסעות, אנשים שמדברים בקול רם או צועקים, וקולות כדוגמת צופר, יהיה קשה יותר לבטל. ככלל, הם טובים מאד בביטול רעש באסים, כגון זה המופק מאגזוז של מכונית. תוסיפו לכך את בידוד הרעשים הפאסיבי, וקיבלתם אוזניות שמבודדות רעשים באופן מספק ביותר.

סוללה

סוני מציינת שהסוללה תחזיק כ- 32 שעות כאשר ה-ANC מופעל, אולם כידוע, חיי הסוללה יכולים להשתנות בהתאם לשימוש. האוזניות כוללות טיימר באפליקציה, שמאפשר כיבוי אוטומטי במידה ולא משתמשים בהם לפרק זמן מסוים, וזה עשוי לעזור לחסוך בחיי הסוללה. ניתן גם להשתמש באוזניות בזמן שהן נטענות, אבל החיבור למקור חייב להיות אלחוטי. לא ניתן לחבר אותם באמצעות כבל הטעינה שלהם. אם תטעינו את ה- H9, הרי ש- 10 דקות טעינה תספק לכם שעה שלמה של האזנה. טעינה מלאה עדיין תיקח כ- 3.5 שעות.

אפליקציה

ה- H9 נשלטים באמצעות האפליקציה INZONE Hub תומכת ב- H9 ומספקת להם תכונות רבות נוספות. עם זאת, כל התכונות הללו ב- INZONE Hub אינן נתמכות ב-PS5 אלא רק במחשב. תוכלו להגדיר מספר פרופילים בהתאמה אישית, כך שתוכלו לעבור בין הגדרות שונות מותאמות מראש. תוכלו גם להפעיל ולכבות את ה-ANC או להפעיל מצב Ambiance שמאפשר להגביר את קולות הסביבה. ה- INZONE Hub גם כולל אקולייזר גרפי עם 10 עמודות, שניתן להגדיר מראש למקורות ושימושים שונים, וכמובן גם להגדיר את הסאונד המרחבי. ניתן לאזן אוטומטית את עוצמת הקול באמצעות תכונת בקרת טווח דינמי (Dynamic Range Control), וגם לשלוט בתכונות המיקרופון. האפליקציה מאפשרת גם להדליק ולכבות את תאורת הלד שמעטרת את האוזניות, לכוון הגדרות ה- ANC, ואפילו את פרוטוקול החיבור האלחוטי: בלוטות' או Wi-Fi.

אם תרצו להשתמש ב-H9 בשילוב עם ה-PS5, לא תקבלו שום אפליקציה ספציפית לתמיכה באוזניות, אבל ה- H9 יתחברו באופן פשוט לקונסולה, ויספקו עיבוד אודיו תלת מימד.

פרוטוקולים אלחוטיים

ה- H9 תומך בקישוריות בלוטות' בתקן 5.0. ניתן לחבר את האוזניות לסמארטפון ולקונסולה בו זמנית, כך שמתאפשר להזרים אודיו בבלוטות' מהסלולר, תוך כדי משחק בקונסולה באמצעות הדונגל האלחוטי. מכיוון שבדרך זו נשמע את הסאונד משני המקורות בו זמנית, ניתן להשתמש בתכונת המיקס צ'ט שמסוגלת לווסת את עוצמת השמע של כל אחד מהמקורות בנפרד. עם זאת, לסאונד שמופק בפרוטוקול הבלוטות' יש איכות פחות טובה מזו המופקת באמצעות חיבור ב-Wi-Fi, כך שמי שממש חשוב לו הסאונד האיכותי מהמוסיקה שמוזרמת מהסלולרי, כדאי שישקול את אופן החיבור אליו. למרות זאת, רובינו פשוט מחפשים מוזיקת רקע במהלך המשחק, ולכן הדבר פחות קריטי. אמנם אין תמיכה בחיבור Multi Point, אבל עדיין נתן לחבר שני מקורות במקביל באמצעות שימוש בו זמנית בבלוטות' ובדונגל ה- Wi-Fi.

האוזניות אמנם מגיעות עם כבל טעינה USB-A ל-USB-C, אבל בשונה מהמתחרים שסקרתי כאן, ה- H9 לא מאפשרים להשתמש בכבל כדי לחבר למקור באופן חוטי. לאוזניות גם אין יציאת AUX, כך שלא ניתן להשתמש בהן עם כבל שמע אלא רק באופן אלחוטי. מבחינת תאימות, ה- H9 תואמים באופן מלא ל-PS5, נינטנדו switch ולמחשב, אולם לא ל-XBOX.

חוויית שימוש

לאורך השימוש בהם, חשתי שה-INZONE H9 מספקות חווית משחק מעולה, גם במידה ושיחקתי עימן לאורך זמן רב הן נוחות, כריות האוזניים העשויות ריפוד דמוי עור לא מחממות את האוזן יתר על המידה, ההתקנה והחיבור פשוטים למחשב ולפלייסטיישן, באמצעות דונגל ה-USB, ומכאן שמדובר בתהליך פשוט ביותר. לאורך מגוון משחקים בהם שיחקתי, מצאתי את ה-H9 מספקת סאונד מאוזן שמשלב מוזיקת רקע עם אפקטים קוליים של משחק, באופן מיטבי.

איכות השמע במשחק כמו פורטנייט הייתה טובה מאוד. אפקטים קוליים כמו יריות וצעדים נשמעים בבירור עם תהודה משמעותית, ועם זאת, כדאי לציין שאין המדובר בצליל עשיר ומפורט שחלק מאיתנו עשוי לצפות לו מאוזניות אודיופיליות. גם מכות פטיש כבדות ונהמת מפלצות במשחקים אחרים, מספקים תוצאה משכנעת. האודיו התלת מימדי ב-PS5 יעיל אולם הוא זמין גם במידה ותחברו אוזניות אחרות לקונסולה.

סיכום

ה- H9 יושבות בול על המכורים לפלייסטיישן שמבקשים אוזניות אלחוטיות המותאמות בול ל-PS5 או למחשב שלהם. עם תכונות פרימיום כמו תמיכה ב-ANC ובלוטות' בנוסף על Wi-Fi, גם רבים מאלו שעובדים מהבית עשויים למצוא ב- H9 פיתרון אופטימלי. הם אמנם לא מתאימים ל-Xbox, אבל לרבים מאיתנו זו לא בעיה. עם סוללה שמחזיקה זמן רב, קליטה אלחוטית מעולה, ANC ומיקרופון שמעביר קולות אדם בבירור, תוכלו להיות בטוחים שתישמעו טוב גם בסביבה מעט רועשת. פרופילי הסאונד שניתן להגדיר עם האפליקציה יכולים לעזור בהדגשת אפקטים כמו צעדים או פיצוצים. לסיכום, אם אתם חובבי העיצוב והסאונד של סוני ויש לכם PS4 או PS5, ה- H9 עשויות מאד להיות האוזניות הבאות שלכם