אוזניות Sony Linkbuds S במבחן

אוזניות Sony Linkbuds S במבחן

קרידיט לאתר D-town 

כותב הכתבה: תמיר עיואן

השקת מוצר פורץ דרך בשוק ורכישתו על ידי לקוחות ראשונים, הוא אבן דרך חשובה לקבלת משוב מהצרכנים. יש שיגידו שכאן בדיוק מתחיל התהליך בו המוצר עשוי להשתפר.

חברות עם מוצרים חדשניים ינסו כל הזמן לחדש ולשפר את המוצרים שלהם, וכך להשיג יתרון יחסי, לבדל את עצמם מהמתחרים, או פשוט לענות לדרישת הלקוחות לשידרוג המוצר. המניעים כמובן עיסקיים, אבל היכולת לשפר את המוצר שוב ושוב, ולהשיק אותו מחדש בגרסה מעודכנת, היא גורם מכריע כדי להצליח ולכבוש את לב הלקוחות.

בחודש אפריל האחרון השיקה סוני בישראל את אוזניות ה- Linkbuds מסוג True Wireless (TWS) בעיצוב חדשני ופורץ דרך. ה- Linkbuds בלטו באופן יוצא דופן מול שאר היצרנים הגדולים, ואפילו כאלו שהוקמו רק בשל הצורך להיכנס לתחום. והנה עתה היא משיקה בישראל את ה- Linkbuds S. מדובר באוזניות TWS בעלות עיצוב שיגרתי, כפי שאנו רגילים לראות עד כה, מבחינת מראה ותכונות, אולם גם כוללות שיפורים, והנה הן כאן לפניכם.

אוזניות True Wireless

האוזניות הנסקרות סוני Linkbuds S הן מסוג True Wireless (TWS) כלומר צד ימין של האוזניה מחובר אלחוטית לצד שמאל, ושניהם מחוברים אלחוטית למקלט הבלוטות', שלרוב יהיה טלפון סלולרי. האוזניות מתקבלות עם נרתיק נשיאה שמשמש גם כמטען לאוזניות. את הנרתיק מטעינים באמצעות כבל USB Type C קצרצר שמתקבל בערכה.

שוק ה- True Wireless (TWS)

מזה תקופה ארוכה אני כותב כאן ששוק אוזניות ה- TWS הפך לאוזניות המועדפות ביותר לשימוש, צפי הגידול שלהם הוא כ- 20% עד שנת 2026, בהיקף של 18 מיליארד דולר ו- 181 מיליון יחידות נמכרות בשנה. לכן כל השחקניות הגדולות, כגון אפל, סמסונג, שיומי, וואווי, LG, Nothing, Belkin, Jabra, וכמובן Sony נמצאות בו. נזכיר שרק בתחילת השנה סקרתי כאן את האוזניות WF-C500 של סוני, באפריל את ה- Linkbuds, והנה עתה את ה- Linkbuds S.

Sony Linkbuds S

זוכרים את ה-Linkbuds שכוללות חלל במרכזן, ומוחזקות באוזן באמצעות לולאת סיליקון הממוקמת בצידן?

קבלו את ה- Linkbuds S: למרות שלשניהם שם משותף, ה-Linkbuds פתוחות, ואילו דגם "S" כולל עיצוב קונבנציונלי סגור שאוטם את האוזן. לדעתי ה- S נועד לציין שהן "sealed" בניגוד ל- Linkbuds בעלות העיצוב הפתוח. ה- Linkbuds S, גם כוללות ביטול רעשים אקטיבי (ANC), שאינו קיים ב-Linkbuds מהסיבה הפשוטה שהן פתוחות.

בעוד ה-Linkbuds איפשרו האזנה במקביל לרחשי הסביבה, ה-Linkbuds S מספק את המיטב משני העולמות: בשל מימדיהן הקטנים הן נוחות להאזנה ממושכת, ובנוסף כוללות ביטול רעשים אקטיבי שמבודד מהסביבה.

Linkbuds S

באריזה

  • אוזניות
  • 4 מתאמים לאוזנים
  • כבל USB-C

עיצוב

אם יש דבר שחשוב לי באוזניות TWS זו נוחות הענידה, כי רובינו לא מסוגלים לענוד אוזניות שלוחצות באוזן לאורך זמן. סוני עיצבה את ה-Linkbuds S בעיצוב קטן וקל ביותר. כל אוזניה שוקלת רק 4.8 גרם, מה שגורם להן להרגיש קלילות במיוחד. לשם השוואה, ה-Linkbuds החלולות שוקלות 4.1 גרם. בערכה תמצאו ארבעה זוגות מתאמי סיליקון. הדגם שהולבש עליהן התאים לי בול באוזן. המארז שלהן לא גדול או כבד מידי. הוא שוקל 35 גרם, ומימדיו 6 על 4 על 3 ס"מ. העיצוב שלו מעוגל ולכן הוא נוח מאד באחיזה ביד או בכיס. פתיחתו מבוצעת באמצעות לחיצה על הלחצן.

Linkbuds S כל הצבעים

 

האוזניות זמינות בלבן, שחור או בז'. סוני טוענת שה-Linkbuds S תואמות באופן מושלם לאוזן האנושית, לאחר מיפוי צורות אוזניים עוד משנת 1982 בהן הוצגו האוזניות הראשונות בעולם.

 

LinkBuds S בתוך האוזן

מארז הטעינה בעל מרקם מט ולכן נוח מאד לפתיחה, בשונה ממארזי טעינה פלסטיים מבריקים כמו אצל חלק מהמתחרים. בגבו נמצא חיבור USB-C לטעינה.

ה-Linkbuds S הרגישו לי נוח לאורך זמן, גם בהליכות או רכיבה על האופניים, שיחה ואכילה. מצד שני, הן אטומות ולכן יהיו מי שעלולים לחוש לחץ קל באוזן בענידה ארוכת טווח. מארז הטעינה שלהן קטן מידות ולכן נוח בכיס. ניתן לטעון את ה- Linkbuds S באמצעות USB-C, אולם אין תמיכה בטעינה אלחוטית.

האוזניות אוטמות פאסיבית רעשים מעצם היותן סגורות על האוזן, ותוספת ביטול הרעשים האקטיבי (ANC) מורגש ביותר ומצליח לבטל רעשים, בעיקר בתדר הנמוך. בנוסף, קיים מצב Transparency שמגביר את קולות הסביבה ומאפשר לתקשר עימה גם ללא הסרת האוזניות. כדור הארץ יקר לכם? בודאי תשמחו לגלות שהאוזניות בנויות מחלקי פלסטיק שמוחזרו ממכוניות.

חומרה

ה- Linkbuds S כוללות תמיכה בתקשורת בלוטות' 5.2 שמשודר לשתי האוזניות בו-זמנית. שמחתי להפתעה בגזרת הקודקים הנתמכים: בנוסף על AAC ו- SBC, קיבלנו גם תמיכה ב- LDAC.

הדרייבר שב- Linkbuds בקוטר 5 מ"מ עשוים מגנט נאודימיום. היענות התדרים המוצהרת שלהם 20 עד 20,000 הרץ בדגימה של 44.1 קילו הרץ, אולם במידה ותנגנו תוכן שתומך ב-LDAC, תקבלו דגימה של 32 ביט ב-96 קילו הרץ. למרות מימדיו, הוא מפתיע ביכולתו לשחזר באסים. ושירה - על כך בהמשך.

סוני הלכו שלב נוסף ביצירת סינרגיה בין מוצריהם, ועתה במידה ותשתמשו במשדר האלחוטי של WLA-NS7 עם דגמי טלוויזיותBRAVIA XR של סוני לשנת 2022, עשויות האוזניות לשחזר אפקט היקפי של דולבי אטמוס, בעודכם עונדים אותם מול הטלוויזיה.

LinkBuds S לבנות

שליטה

הפאה הפונה כלפי חוץ בכל אוזנייה כוללת לחצן מגע שמספק תגובה. לחיצה פעם אחת על הלחצן באוזן שמאל, תחליף בין הפעלת ANC וכיבויו. פעולה דומה בצד ימין תשלוט בשמע ובקבלת שיחות. מעבר בין שירים מבוצע בלחיצה בצד ימין: לחיצה פעמיים תדלג לשיר הבא, שלוש פעמים כדי לעבור לקודם. לחיצה ממושכת על לחצן ימין, תפעיל את העוזרת הקולית. ניתן להתאים חלקית את פעולות הלחצנים באפליקציה.

סאונד

אם עד היום התמקדתי כאן רק באיכות הסאונד, סוני הכניסו כאן מימד נוסף, מכיוון שהאוזניות הללו עוברות אוטומטית בין מצב Transparency לבין ANC בהתאם למקום שבו אתם נמצאים ומה שאתם עושים. עם הזמן, הן לומדות את ההתנהגות שלכם, מזהות התנהגות שמשולבת עם מיקומים בהם אנו מבקרים, כמו מקום העבודה או בית הקפה, והן ילמדו לבד להחליף לסטטוס המבוקש. כל זאת, במידה וקישרתם בין האוזניות לאפליקציה, אשר באמצעות הסלולרי תזהה את המיקומים שלכם ותתאים את הפרופיל לבחירתכם.

לדוגמה, אם תלכו ברחוב, סביר להניח שתבחרו במצב Transparency כדי להקשיב לסביבה, ולעומת זאת במשרד תרצו להפעיל מצב ANC. ההעדפות האישיות הללו יילמדו באפליקציה הייעודית, ובהמשך יבוצעו באופן עצמאי.

בנוסף, ה- Linkbuds S מזהות כשאתם מסירים אותן מהאוזניים באמצעות חיישן קרבה שמוטמע בהן, והמוזיקה מפסיקה עד לאחר שתשיבו אותן לאוזן. הודות לפונקציית Speak-to-Chat, תוכלו להגדיר באפליקציה כך שהמוסיקה תושהה אוטומטית, ה- ANC יבוטל, והאוזניות יעברו למצב Transparency במידה ואתם מדברים עם מישהו. כך תוכלו לנהל שיחה נורמלית, וברגע שסיימתם לשוחח, המוזיקה תחזור לנגן באופן אוטומטי, וה-ANC ישוב לפעול.

עם זאת, כדאי לתאם ציפיות בנוגע ל-ANC: ביטול הרעשים שלו אינו באותה רמה כמו אוזניות ה- Over ear של סוני. כשביטול הרעשים מופעל, ה-Linkbuds S ינטרלו בעיקר את התדרים הנמוכים, אבל קולות אדם יישמעו.

ה- Linkbuds S כוללות טכנולוגיה לדגימת קול באמצעות מיקרופונים הממוקמים בפאות החיצוניות והפנימיות של האוזניות, מה שאמור להוביל לשיחות ברורות, אפילו בסביבה רועשת או עם רוח.

נתקדם לסאונד?

הסאונד נשמע איכותי ביחס לגודל האוזניות. סוני הטמיעה בהם מעבד V1 שנמצא גם בWF-1000XM4, מה שמשדרג את קבצי ה-MP3 להם רובינו מאזינים באפליקציות סטרימינג כמו Spotify או Apple Music. הם נשמעים צלולים וניטרליים באופן שקשה להאמין שבוקעים באוזניות כה קטנות מימדים.

מצאתי אותם מתאימים למגוון סוגי מוסיקה. באמצעות האקולייזר באפליקציה תוכלו לשנות את רמות הטרבל או הבאסים. המיד והבאסים נשמעים לאוזני מדויקים, כך שחווית ההאזנה למוסיקה מועצמת.

בדומה לאוזניות ה M5 שסקרתי כאן, ה- Linkbuds S תומכות בשתי תכונות ייחודיות לסוני, שמסוגלות לשפר את חווית הסאונד:

  • 360 Reality Audio שנועדה לגרום למוזיקה להישמע כאילו היא עוטפת אותנו מכל הצדדים. ניתן להפעיל אותה באמצעות האפליקציה, אולם על מנת ליהנות מהתכונה הזו באופן מיטבי, תידרשו לצלם את האוזניים שלכם באפליקציה ולאחר מכן להירשם לשירות סטרימינג תומך בכך, בתשלום כגון Tidal, Amazon Music, Nugs.net או Deezer.

  • DSEE - Digital Sound Enhancement Engine, שפותחה על ידי סוני כדי לשפר את איכות הצליל של קבצי אודיו דחוסים באמצעות שחזור צלילים בטווח הגבוה שהוסרו בתהליך הדחיסה. הפורמט יפעל רק עבור קבצים בפורמט דחוס. קבצים לא דחוסים או כאלה שאיכות הדגימה שלהם גבוהה לא יושפעו.

בכל הנוגע לשימוש ב- LDAC, חשוב לזכור שאם יש לכם אייפון, המכשיר לא תומך בקבצי LDAC. התמיכה ב-360 Reality Audio מבוצעת על ידי אפליקציות נבחרות כגון Amazon Music Unlimited ו-Tidal.

התחלתי ב-Shout של Tears for Fears, אחת הלהקות שגדלתי עליהן בצעירותי. השיר שכולל באסים אינטנסיביים וה-Linkbuds S מסוגלים להתמודד עימו ולספק הנאה מרובה. הם מספקים באסים עוצמתיים שלא מתעוותים גם כשהגברתי את עוצמת השמע, וכמובן גם בעוצמה מתונה. חווית השמע של כלל התדרים היתה מהנה, מלאה ומאוזנת.

עברתי לשיר Drive של ה- Cars, אותו אהבתי לשמוע במהלך נהיגה. התופים הרועמים בו עלולים להישמע זועמים מידי, אבל עם ה- Linkbuds S הם מאוזנים עם שאר התדרים. קולות הסולן נשמעים באופן מהנה, תוך שילוב של באסים, מיד וטרבל מאוזנים ונקיים.

 

שמירה על האוזן

הידעתם שהפופולריות העולה של שמע באוזניות שמונעות יציאת גלי קול מהאוזן, עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לשמיעה? ככל שידוע לי, סוני היא היצרן היחיד שמאפשר לנו לבדוק את עוצמת השמע לה אתם מאזינים באוזניות, באמצעות השוואת נתוני לחץ הקול להנחיות של ארגון הבריאות העולמי (WHO). כך תוכלו לקבל התראות כאשר עוצמת השמע גבוהה מדי.

LinkBuds S נרתיק טעינה

איכות שיחה

איכות הסאונד בשיחות טלפון היתה טובה מאד, למרות שאהבתי יותר את הדגם הפתוח שאיפשר במקביל לשיחה, לשמוע גם את הסביבה. מכיוון של-Linkbuds S יש גם אפקט ביטול רעשים פאסיבי, הם בודדו חלקית את רעשי הסביבה, גם כשהייתי בסביבה רועשת יחסית, כמו בית קפה.

עמידות למים

כמו ה- Linkbuds, גם ה- Linkbuds S בעלות תקן IPX4 הכולל עמידות למים, כך שניתן להשתמש בהן בזמן אימון ללא חשש מאגלי זיעה או גשם שיפגע בהן. תשומת הלב שההגנה מפני מים אינה נוגעת למארז הטעינה, ומשכך חשוב להקפיד לייבש את האוזניות בטרם מכניסים אותן למארז הטעינה.

הסוללה ב-Linkbuds S מחזיקה:

בהאזנה למוסיקה:

  • 6 שעות עם ANC
  • 9 שעות ללא ANC

בשיחת טלפון:

  • 5 שעות, ללא קשר להפעלת ANC

בהמתנה:

  • 5 שעות עם ANC
  • 16 שעות ללא ANC

בהאזנה למוסיקה:

  • 6 שעות עם ANC
  • 9 שעות ללא ANC

בשיחת טלפון:

  • 5 שעות, ללא קשר להפעלת ANC

בהמתנה:

  • 5 שעות עם ANC
  • 16 שעות ללא ANC

האוזניות יחזיקו במקסימום 20 שעות, הכוללים שני מחזורי טעינה באמצעות המארז. טעינה של 5 דקותבמארז, תספק עד 60 דקות של האזנה למוסיקה. טעינה מלאה מושגת לאחר שעתיים. אפליקציית Headphones Connect אפילו תודיע לכם כשרמת הטעינה במארז יורדת מתחת ל-30%.

עוזרת קולית

ה- Linkbuds S מתממשקות לעוזרת הקולית Google Assistant במידה וחיברתם אותן לסלולרי עם מערכת הפעלה של אנדרואיד. קיימת גם תמיכה ב"אלקסה".

Multi point

גם ה-Linkbuds S אינן תומכות בחיבור לשני מקורות בעת ובעונה אחת. התכונה הזו הופכת פופולרית יותר אצל המתחרים, ויש להניח שתופיע בדגמי האוזניות הבאים של סוני.

סיכום

הסלוגן של ה-Linkbuds S הוא "never off", כלומר סוני מאמינה שאנשים צריכים לענוד אותם לכל אורך היום: בעת פעילות גופנית, בעבודה, והודות למצב ה- Transparency, אפילו בחברת אנשים. יכולתן לחדש את המוסיקה מיד לאחר ענידתן מחדש ולאחר שיחת טלפון, נועדה להקטין את הצורך בנגיעה בהן.

לאחר שימוש בהן, אני מוצא אותן עומדות ביעד שהציבו לעצמן: ה-Linkbuds S כאוזניות נוחות ביותר לענידה. הן אמנם לא זולות, אולם הן כוללות ANC שעובד כנדרש ומספקות איכות שמע שאופיינית למוצרי סוני. הן כמובן אינן מושלמות: בשוק בו מידי חודש יוצאים דגמים חדשים, התחרות הופכת עזה יותר, ומשכך כל יצרן נדרש להציג יתרונות על פני המתחרים. רק לאחרונה נסקרו כאן הסנהייזר Momentum 3 TWS בעלות זמן סוללה רב יותר ונטענות אלחוטית, אולם גם כבדות ומגושמות יותר באוזן ביחס ל- Linkbuds S, ועם גוון צליל שונה.

הסוני Linkbuds S עשויות לספק את השילוב המנצח של נוחות ענידה לאורך היום, שיחה באיכות מקסימלית, ביטול רעשי סביבה וסאונד שכיף להאזין לו, ומשכך עשויות לספק צרכי שימוש של רבים מאיתנו.