"בספטמבר 2015 השיקה סוני את ה-A7S II אשר הייתה מצלמה פורצת דרך בכל הקשור ליכולות צילום בתאורה נמוכה והפכה עד מהרה לחביבה על לא מעט צלמי וידאו"
"סוני משיקה באופן רשמי את ה-A7S III אשר, כפי שנראה מייד, תוכננה מראש עבור צלמי וידאו."
 
 

 
 

"בסוני קיבלו החלטה להסתפק ב-A7S III ב-4K- רזולוציה אותה היא רואה (בצדק לדעתנו) כרזולוציה המקסימאלית הרלוונטית ביותר לרוב המשתמשים בשנים הקרובות. באותה נשימה הכוונה של סוני היא לספק את האיכות הגבוהה ביותר האפשרית ברזולוציה זו וכן את מקסימום האפשרויות לעבודה מקצועית ממושכת בכל התנאים עם המצלמה"
 
 

מה חדש ב-A7S III?
"בסוני הבטיחו לנו עוד בטרם הוכרזה המצלמה כי ה-A7S III תציג יכולות שהן מעבר לציפיות המשתמשים בכל ההיבטים. גם אם אפשר להתווכח עם ההכרזה הנ"ל, במצלמה החדשה יש בהחלט שורה ארוכה של חידושים ושיפורים משמעותיים כמעט בכל היבט"
 
 

חיישן – "נתחיל עם החיישן המגיע ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, כאמור הרזולוציה האופטימאלית לצילום ב-4K ללא צורך במשאבי עיבוד עודפים… בסוני בחרו בחיישן Full Frame  חדש בעל טכנולוגיית "הארה אחורית" (BSI) המאפשר יותר איסוף אור ומספק על פי הצהרות היצרן טווח דינאמי של לא פחות מ-15 סטופים"
"הדגם החדש מאפשר "להציל" הרבה יותר מידע בעת צילום ברגישות גבוהה מאד"
 
 
מעבד – "המצלמה החדשה היא הראשונה מבית סוני לעשות שימוש במעבד ה-Bionz XR. מעבד זה מספק לטענת סוני ביצועים טובים פי 8 ממעבד ה-Bionz X המצוי בסוני A7R IV. יכולות אלו נדרשות למצלמה בעיקר לצורך עיבוד הוידאו בקצבי צילום גבוהים במיוחד כפי שנראה מייד"
 
 
AF – "מערכת הפוקוס ב-A7S III היא קפיצה עצומה…סוני אפשרה במצלמה החדשה שליטה גדולה יותר באופן שבו הפוקוס האוטומטי עובר מאובייקט אחד לאחר ועוד 5 רמות הקובעות באיזו קלות יעבור הפוקוס מאובייקט אחד לאחר וזאת לאחר שהושגה נעילה."

"עוד כמה שינויים קטנים אבל חשובים, הפוקוס מכסה כעת 92% מהפריים והיכולת לזיהוי עיניים עובדת ממרחק רב יותר כולל בוידאו וברמת דיוק גבוהה יותר."
 
 
גוף – "דווקא בכל הקשור לגוף המצלמה סוני לא ערכה שינויים מפליגים ובחרה להתבסס במידה רבה על הגוף של ה-A7R IV עם מספר שינויים קטנים אך משמעותיים. הראשון והבולט ביותר הוא כמובן מסך המגע המפרקי המלא… ידית האחיזה שופרה מעט אף היא והיא כעת עמוקה אפילו יותר מב-A7R IV… ישנם גם שינויים בכל הנוגע לכרטיסי הזיכרון"

"אחד ההבדלים שבוודאי ישמח רבים הוא הוספה של חיבור HDMI בגודל מלא לראשונה במצלמות סדרת ה-A7 של סוני"
 
 
מסך – "כאמור ב-A7S III בחרו בסוני (בשעה טובה) לשלב מסך מפרקי 3 אינצ' מלא הנפתח הצידה"… הדבר יאפשר צילומי סלפי ואופן כללי שליטה נוחה יותר במצלמה מלפני ומאחורי המצלמה. לא פחות חשוב – בסוני אפשרו לראשונה במצלמות סדרת ה-A7 אפשרויות מגע לתפריטים"
 
 
עינית – "אם יש חידוש אחד שמהווה באמת קפיצת מדרגה מעבר לכל מה שקיים עד כה בשוק מדובר בעינית של המצלמה. סוני שילבה ב-A7S III את העינית בעלת הרזולוציה הגבוהה ביותר בשוק ובפער גדול – לא פחות מ-9.44 מיליון נקודות (בטכנולוגיית OLED) עם הגדלה של 0.9X ולא פחות חשוב קצב רענון של עד 120 פריימים לשנייה"
 
 
כרטיסי זיכרון – "בסוני החליטו ליצור בעצמם סוג  חדש של כרטיס זיכרון – CFexpress Type A…הכרטיסים מתבססים על טכנולוגיית NVME (המוכרת מכוננים קשיחים מהירים במיוחד של השנים האחרונות)… בסוני פיתחו מוצר חדש לגמרי שלא היה קיים בשוק, והוא קטן יותר (למעשה כמעט זהה בגודלו לכרטיס SD)… אך עדיין מהירה משמעותית מכרטיסי ה-SD הקיימים בשוק (למעשה מהירותו דומה לזו של כרטיסי ה-SD Express).

"…שני חריצי הזיכרון במצלמה יתאימו לא רק לכרטיסים החדשים אלא גם יתמכו בכרטיסי SD UHS-II."
 
 
פיזור חום – "סוני פיתחה מערכת קירור פסיבית…אשר מאפשרת קירור אשר לדברי החברה הינו פי 5 יותר אפקטיבי מזה הקיים בדגמים הקיימים של סוני גם בצילום ממושך… עד כמה ממושך?" סוני מוכנה להתחייב עד כשעה של צילום רציף ב-4k 60p ועד חצי שעה של 4k 120p".
 
 
תפריטים – "סוני הקשיבה ללא מעט משתמשים שרצו תפריטים חדשים וארגנה מערך תפריטים שנראה על פניו הגיוני יותר…מעתה ניתן לשמור הגדרות נפרדות ושונות לצילום וידאו ולסטילס…מעבר לכל אלו ניתן לשלוט בתפריטים גם באמצעות מסך המגע כמו שמקובל אצל יצרניות רבות אחרות, ללא ספק עידן חדש."
 
 
סוללה – "ה-A7S III תעשה שימוש בסוללות ה-Z של סוני…מדובר במצלמה הראשונה מבית סוני התומכת בהטענה באמצעות טכנולוגיית USB-C PD שתאפשר קצב הטענה של הסוללה בתוך המצלמה במהירות של פי 3-4 ביחס למה שהיה קיים עד כה – משמח מאד ללא ספק."
 
 
אודיו – "היא תומכת בחיבור אודיו דיגיטלי ב-Hot shoe ובמיקרופונים של החברה התומכים בכך"
 
 
קודאקים –"חידוש משמעותי מאד מבחינת סוני ב-A7S III מגיע מכיוון הקודאקים (codecs)… במצלמה החדשה שילבה סוני תמיכה בשני קודאקים חדשים:

  • ALL-I XAVC-S-I – פורמט המספק את כל ה-data מהחיישן עד כ-500 מגה ביט לשנייה.
  • XAVC HS – פורמט בכיווץ 265 המאפשר קצבי נתונים של עד כ-280 מגה ביט לשנייה."

 
 
מצבי וידאו – " המצלמה מסוגלת לצלם וידאו 4K עד 120 פריימים לשנייה (כולל AF וסאונד אגב) ווידאו 1080P עד 240 פריימים לשנייה (גם כאן עם פוקוס מלא). המצלמה תצלם ותקליט ב-10 ביט 4:2:2 באופן פנימי."
 
 

 
 

לקריאה המלאה של הכתבה שהתפרסמה באתר megapixel לחצו כאן

לקטגוריית מצלמות